DNV GL
Marisa Pumares, senior communicatieadviseur DNV GL:
“AVC is sterk in technisch complexe opdrachten”
Hoe informeer je medewerkers wereldwijd over de koers, doelstellingen en kernonderwerpen, zodat ze allemaal dezelfde lijn volgen? Het bedrijf DNV GL kiest voor een webinar eens per kwartaal. Met resultaat, signaleert senior communicatieadviseur Marisa Pumares. “De webinars zijn een waardevol communicatiemiddel. Ze helpen ons om de interne organisatie naar een hoger plan te brengen.”
De drijfveer van DNV GL is het waarborgen van leven, eigendommen en het milieu. Vanuit deze doelstelling helpt DNV GL organisaties de veiligheid en duurzaamheid van hun bedrijfsvoering te verbeteren. DNV GL is 's werelds grootste classificatiemaatschappij voor schepen en offshore-installaties. Het bedrijf is ook een vooraanstaand technisch adviseur voor de olie- en gassector en een inhoudelijk expert voor bedrijven in de energiewaardeketen. En bovendien een van de grootste certificatie-instellingen wereldwijd.
VERANDERENDE ENERGIEMARKT
Het bedrijf richt zich onder meer op de energiemarkt. Deze markt verandert snel en ingrijpend. En daarmee ook de dienstverlening van DNV GL aan klanten. Marisa: “Het is onze taak om onze klanten optimaal door de veranderingen heen te leiden. Onze organisatie formuleerde hiertoe doelstellingen en targets. En elk kwartaal staat een aantal kernonderwerpen centraal. Onze energy-organisatie telt trouwens circa 2400 medewerkers. Ze werken wereldwijd, in grotere locaties of soms alleen.”
EEN HELE UITDAGING
Om al deze medewerkers op dezelfde lijn te houden, organiseert DNV GL - Energy aan het begin van elk kwartaal een webinar. Marisa: “De webinars worden gegeven door onze CEO, steeds op een andere locatie ergens ter wereld. Een hele uitdaging voor de mensen van AVC, want zij hebben te maken met telkens een andere lokale partij voor licht en geluid. AVC voert vanuit Nederland de technische regie van de livestream. Dat levert steeds weer andere situaties op. En dat gaat altijd goed. Ik ken AVC al langer en het is mijn ervaring dat ze sterk zijn in technisch complexe opdrachten.”
VRAGEN STELLEN
Medewerkers die deelnemen aan het webinar kunnen ook vragen stellen. DNV GL – Energy gebruikt daarvoor haar eigen interne social-mediakanaal Yammer. “Dat heeft twee voordelen boven Q&A in de livestreaming. Ten eerste: als de CEO tijdens het webinar niet alle vragen kan beantwoorden, dan doet hij dat na afloop alsnog via Yammer. Bovendien blijven alle vragen van medewerkers bewaard.”
HARTSLAG VAN ONZE INTERNE COMMUNICATIE
Marisa is positief over het nut en de uitwerking van de webinars.
“Ze vormen de hartslag van onze interne communicatie. We kunnen de lijnen goed uitzetten en bewaken. En medewerkers beseffen weer dat we één energy-organisatie zijn. Samen bereiken we onze doelstellingen voor de klant.”